čtvrtek 21. ledna 2021

Vodník Česílko

Tato půvabná knížečka obsahuje pět večerníčkových pohádek o vodníku Česílkovi.


Vyprávění je doplněno krásnými fotoobrázky z večerníčků, stylizované jakoby v televizní obrazovce.
Knížečka, kterou jsem zčásti uměla i nazpaměť, ještě dřív, než jsem znala písmenka - tolikrát čtená, až mi texty utkvěly v paměti.

Myslím že to je moje první pohádková knížka, kterou si vybavuji. I když si nejsem jista, jestli dřív nepřišel Ferda Mravenec.




 

 



 


 

Vyšlo ve vydavatelství Novinář, edice Televizních pohádek, 1970
Napsal Václav Čtvrtek
Loutky a dekorace - Josef Lamka
Barevné fotografie - Bohumil Turek

A tady jedna nečekaná čtenářka... 



2 komentáře:

  1. Doteď jsem netušila, že Česílko vyšel knižně. Moje děti měly rády Večerníčky, kde vodníček byl. 😃

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani nevím kde to naši splašili. Knížky nám pořizovali celkem zběžně, tatínek rád četl, tak to mám asi po něm. Tuhle knížku mi máma četla tak často - s ukazováním obrázků, že jsem uměla minimálně první pohádku zpaměti přesně tak, jak šly ty obrázyk a pod tím texty.

      Vymazat

Pohádky bílých nocí

Napsal, nebo sepsal, Petr Denk a zde jsou shromážděny pohádky vybraných severských národů.