čtvrtek 28. ledna 2021

Kytice

Jméno František Bartoš určitě nebude zcela neznámé.
Tato krásná knížka pod názvem Kytice obsahuje:

směs říkadel

povídání o ptačí řeči

dětské pohádky (určené opravdu spíš dětem)

a taky písně (včetně notových zápisů), koledy i hádanky.

Vše s krásnými ilustracemi Adolfa Kašpara. 












Vydal Albatros, 1975

Napsal František Bartoš

Text literárně upravila a doslov napsala Františka Havlová

Ilustroval Adolf Kašpar

 

Bartošovu Kytici jsem jako malá milovala, nejen kvůli pohádkám - moje nejoblíbenější Popelka, jasně - ale i kvůli krásným obrázkům, ty ilustrace jsou opravdu skvostné.

Myslím, že další nádherně upravená pohádková kniha, která by byla skvělým dárkem pro děti. 



2 komentáře:

  1. Knížka je opravdu krásná, ale jako mnohé další, které vyšly v tomto období, mně minula. V roce 1975 jsem se vdávala a prožívala tu naší pohádku.
    Kašparovy ilustrace jsou krásné. 👍👍

    OdpovědětVymazat
  2. To byla opravdu jiná pohádka! :-)
    No, pohádkových knih mám ještě hafo. Asi už je kupovat nebudeš, ale nevadí, když se podíváš, co se vydávalo. Mám dojem, že ty současné pohádky jsou trochu přepracované a krácené, aspoň některé.

    OdpovědětVymazat

Pohádky bílých nocí

Napsal, nebo sepsal, Petr Denk a zde jsou shromážděny pohádky vybraných severských národů.