neděle 7. května 2023

Princezna Holubice

 Objevila jsem v zásobách další pohádkovou sbírku - Princezna Holubice. Tato antalogie, mohu-li použít výraz antalogie, obsahuje 77 pohádek, což je docela dost, že.

Pohádky jsou z Moravy a Slezska, opět ve složení pohádek o zvířátkách, o zakletích, o vysvobozování a překonávání překážek. 

Napsali: František Bartoš, Miloslav Bureš, Karel Dvořáček, František Elp, Jiří Horák, Eva Kilianová, B.M.Kulda, František Lazecký, Helena Lisická, Josef St.Menšík (rodina s Menšíkem?), Matěj Mikšíček, Zuzana Nováková, J.V.Pleva, Václav Říha, Oldřich Sirovátka, Jindřich Spáčil, Josef Strnadel a Jaroslav Novák, který svazek uspořádal.

Ilustroval Radek Pilař - a promiňte, pane Pilaři, jsou to jedny z nejošklivějších ilustrací. Stylové, to ano, velmi originální, ale vůči pohádkovému světu dost nehezké. - Možná škoda, že se tu na ilustracích nepodílo víc malířů. Pilařovy některé obrázky jsou opravdu trefné, ale u některých pohádek působí jako pěst na oko. 

V tomto souboru i pohádka O Maryšce a Vlčím hrádku.


















Princeznu Holubici doporučuji, pohádky opravdu pěkné.

2 komentáře:

  1. Tuhle knížku pohádek neznám, nějak unikla mé pozornosti. A že těch pohádkových knížek máme doma hodně.
    Radek Pilař měl osobitý styl, věřím, že k některým pohádkám se jeho ilustrace mohou hodit, ale u dalších by to chtělo víc něhy.
    Měj hezké májové dny. 🍀🌷

    OdpovědětVymazat
  2. Alenko, děkuji za návštěvu. Zaujalo mě, že tuto knihu nemáš. Zaujalo mě tvé zjištění, že nemáš víc těch pohádkových knih, které tu uvádím - a zároveň že jich máš doma dost. Docela by mě zajímalo, co máš za pohádky? Otázku myslím bez ironie, protože co jsem tu uvedla pohádkové knihy, tak je jich značná řada a docela by mě zajímalo, jaké další byly vydávány. Na gůglu taky všechno nenajdu, tam jsou třeba jen některé výběry. Můžeš mi napsat nějaký výčet? tedy jestli chceš... a přeji jinak hezký májový den.

    OdpovědětVymazat

Pohádky bílých nocí

Napsal, nebo sepsal, Petr Denk a zde jsou shromážděny pohádky vybraných severských národů.