neděle 20. února 2022

Kouzelný mlýnek

 Pohádky mládí, krásy a radosti - ilustrovala Alena Dostálová.

Kdo je sebral nebo kdo konkrétně sestavil tuto pohádkovou sbírku, není uvedeno - snad jen, že ji vydalo Západočeské nakladatelství v Plzni.

Také je to sbírka pohádek, ke které mám vztah, protože se u nás nacházela odedávna, tedy někdo z nás ji dostal k narozeninám nebo pod stromeček, a při stěhování se bohužel ztratila, jako řada jiných věcí. A tuto knihu jsem časem sehnala v antikvariátu, jako připomínku něčeho, co existovalo, bohužel, není to stejná kniha jakou jsme měli my, protože tamtu nám kupoval táta, a tuhle jsem koupila já.

Přesto jsem ráda že ji mám, protože jsou v ní některé pohádky, které jinde nejsou, a ilustrace jsou vskutku krásné. Jako další zvláštnost - kniha je naširoko. Tedy v netypickém vzhledu, kdy je širší než delší a na výšku naopak. 

Najdeme v ní pohádky nejslavnějších pohádkářů - K.J.Erbena, Boženy Němcové, ale i neznémého K.Vokáče, nebo J.F.Hrušky, V.Procházkové nebo K.Vaněčka. Moje nejoblíbenější byla Alabastrová ručička, Vo modrým ptáčku, a Čertův švagr.

















2 komentáře:

Pohádky bílých nocí

Napsal, nebo sepsal, Petr Denk a zde jsou shromážděny pohádky vybraných severských národů.