neděle 10. října 2021

Šípková Růženka - evropské pohádky

 Další soubor krásných světových pohádek tentokrát v pohádkové sbírce Šípková Růženka. Najdeme tu pohádky francouzské, rumunské, německé pohádky od bratří Grimmů, dánské od známého pohádkáře Andersena, italské a též naše domácí, české. 

Vlastně jde o soubor těch nejklasičtějších pohádek, jako je Kráska a zvíře, Popelka, Kocour v botách nebo zmíněná Šípková Růženka. Kniha je ilutrovaná opravdu půvabnými ilustracemi Mirko Hanáka.

Zde úvodní obálka, kterou už moje vydání dávno postrádá. Ale našla jsem ji na internetu a přidala kvůli úplnosti.

 


 A několik ukázek textem i obrazem. 
























Malá ukázka zdrojů pohádek

A na konec obsah. Opravdu sbírka těch  nejklasičtějších pohádek, které se vyprávěly snad všude, plus několik méně známých, přesto pěkných (Hadrnička, Fanta Giro)


Krásná pohádková sbírka pohádek našich i zahraničních autorů a sběratelů.

 




4 komentáře:

  1. Další krásná sbírka pohádek. 👍👍👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu je. Naši nás coby děcka zásobili slušně, v rámci možností.

      Vymazat
  2. Mirko Hanák je úžasný ilustrátor s nezaměnitelným stylem. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naprosto souhlasím. Sice se mi kdysi tyhle ilustrace až tak moc nelíbily (milovala jsem styl takových těch barvotiskových princů, princezniček, andílků a tak), ale později jsem tomuto stylu přišla na chuť.

      Vymazat

Pohádky bílých nocí

Napsal, nebo sepsal, Petr Denk a zde jsou shromážděny pohádky vybraných severských národů.