sobota 13. listopadu 2021

Maličkým

Pohádky Boženy Němcové, určeny opravdu těm nejmenším.

Najdeme tu jednu z nejznámějších verzí O kohoutkovi a slepičce, O neposlušných kozlatech, O perníkové chaloupce (kde se mimo tajemství perníčků a zlotřilých plánů perníkové báby a dědy, dozvíme celý procest zpracování lnu).

A také méně známé pohádky, jako třeba Boušín (což by mohlo být zařazeno i do pověstí).

Kniha je ilustrována opravdu krásnými pohádkovými ilustracemi, barevnými i černobílými (které jsme coby děcka doplnili také barvičkami. A co víc, tohle vydání jsem - zřejmě já - opentlila dětskými kresbami. Dodám jako perličku. :-) 

Nahrané fotografie jsou tentokrát v opačném pořadí, nevím proč. A asi je tak nechám, jako pikantnost.

Jinak, tato pohádková kniha začíná klasickou nekonečnou pohádkou s ovčákem a počítáním oveček...

 













 
A zde zmíněná první pohádka, do které jsem jako malá načárala rozličné obrázky



 
Jak vidět, načárala jsem je i do závěru i úvodu, prostě jsem využila každé stránky. Asi jsem měla nějaké picassovské období.








Napsala Božena Němcová.

Výběr provedl Václav Říha.

Ilustroval Artuš Scheiner

Graficky upravil Milan Grygar

Vyšlo v roce 1969, Albatros


Žádné komentáře:

Okomentovat

Pohádky bílých nocí

Napsal, nebo sepsal, Petr Denk a zde jsou shromážděny pohádky vybraných severských národů.