středa 13. října 2021

Dcera slunce

 Tuto trochu exotickou sbírku pohádek jsem dostala už jako větší malá. Nevím jestli zrovna v tom roce 1976 nebo později, protože u tohoto vydání nemám nic vepsáno. Ale pohádky mě zaujaly, trochu cizí, trochu povědomé, s atraktivními jmény i krajinami.

V této sbírce se nachází pohádky ze severní i jižní Sibiře, z dálného východu i z dalekého severu. Bohatýrské, odvážné, chytré, zvířátkové. Pohádky jsou docela krátké, dvě-tři stránky, takže rychle odsýpají.











Kniha je opatřena i malým slovníčkem cizích názvů a seznamem použité literatury

A nakonec obsah, velmi pestrý






Ilustrace jsou vesměs černobílé, jen asi dvakrát jsem viděla ilustraci v barvách. Svérázné podobenky prostě k této knize patří.

2 komentáře:

  1. Opět pro mně naprosto neznámá knížka. Když vyšla, byla jsem už vdaná. Syn se narodil v roce 1978.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad ještě najdu nějakou, kterou znáš také.v Na druhou stranu, můžeš mít také knihy, které dosud neznám, pamatuji si jak kamarádka kdysi vzpomínala na knihu s názvem Marbulínek - o té jsem nikdy předtím neslyšela.

      Vymazat

Pohádky bílých nocí

Napsal, nebo sepsal, Petr Denk a zde jsou shromážděny pohádky vybraných severských národů.